Im in love with my car!

Dagen har innefattat bilkörning, bilkörning och ja, bilkörning. Idag fick jag en Skoda Octavia som biluthyrningskillen tyckte var den bästa bilen jag fått hyra. Jag har dock tyckte bäst om den lilla polon jag! Den var lättast att köra. Skodan var en dieselbil så den lät som en hel jäkla lastbil när jag körde, men fram kom jag i alla fall!

När dagen led mot sitt slut kom mitt mandomsprov... TANKNING! Idag skulle jag göra det själv... Jag körde in bilen och ställde mig på rätt plats. Försiktigt öppnade jag tanklocket och skulle skruva av locket, men ack, det gick inte. Fick be en man i en annan bil att göra det åt mig. Sen var det bara att sätta in slangen, vilket gick bra. Jag tryckte på knappen och dieslen åkte in i tanken. Sen slutade den. Sen startade den. Sen slutade den. Tillslut kom tankgubben ut och sa att tanken nog var fylld. Han kollade och hjälpte mig med det sista. Mitt tankningsförsök gick alltså sådär... Men jag gjorde lite själv och jag hittade rätt tank! Lite stolt är jag över mig själv faktiskt.

Borde jag skämmas för att jag är dålig på att tanka? Egentligen tycker jag inte det. Jag tankar ju aldrig! Jag lånar mammsens bil, men inte tankar jag den! Jag behöver bara lite övning! Det jag tycker är läskigast är att hitta rätt bensin som ska i... Men det löser sig nog! Nu ska jag snart upp på rummet och göra mig redo för sängen.


Auf Wiedersehen!



En av de tre bilar jag hittills kört i kroatien.
Den första bilen jag hyrde, en golf. Kroatierna är galna i VW.


Kommentarer
Postat av: mamma

nej du behöver absolut inte skämmas över tankningen! Å du vet varför jag tycker så hi,hi!

2009-09-14 @ 18:39:43
Postat av: Lina

HAHAHA. Inte fått tanka själv hemma i Sverige? :P

2009-09-16 @ 17:41:08
URL: http://linastarnert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0