Dongel

Efter en timmes flygtur, 40 minuter på expressbuss och åtta minuter på tåg, har jag nu avnjutit en delikat måltid hemma hos Karolina i vår kära huvudstad. Mycket mysigt och oerhört trevligt. Har nu lyckats komma över hennes dator (bara för att hon själv vill att jag ska uppdatera här) och försökte direkt använda hennes dongel som mus. Det är faktiskt lätt hänt. Jag behöver inte skämmas för jag har ingen dongel. Den är rätt lik min lilla datamus som jag har där  hemma, jag är ju inte mer än människa!

Men varför i hela friden kallar man det dongel? Var har man fått ordet ifrån? Kan man ens slå upp ordet i ett lexikon? Finns det på wikipedia?! Kanske hade jag behövt göra mer efterforskning innan jag började min tankebana om donglar... I alla fall är det ett roligt ord. Det kittlar nästan lite på tungan när man säger ordet, känner det rulla fram.. Dooooongeeeel.. Ungefär som när Homer Simpson tänker på mat! Mmmmmm...

Nu ska vi i alla fall avnjuta en trevlig helg här i huvudstaden. Kanske får jag reda på mer om donglar, kanske inte..

Haj och ivaj! 


Kommentarer
Postat av: Lina

När kommer du hem? Söndag? saknar dig ju Frida!

2009-09-25 @ 13:14:26
URL: http://linastarnert.blogg.se/
Postat av: mamma

va e en dongel?

2009-09-25 @ 16:21:08
Postat av: Frida

Det är en liten manick som innehåller mobilt bredband. Själva saken innehållande all denna teknologi kallas dongel!

2009-09-29 @ 11:26:19
URL: http://friduus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0