Pivo Party

Dagen började med uppgång 07.00 för att äta frukost och ta emot nya gäster som anlände. Jättekul när man vill sova och fryser på morgonen.. I alla fall blev det bra och jag har nu fått se en annan sida av gäster, den lite sämre. Men då vet man hur man ska ta de gamla griniga gamarna!

Har även gått ca 20000 steg idag och promenerat runt i Medulin. Kom ut mitt i igenstans, bara skog och telefonstolpar. Mycket intressant.

Just nu är det Pivo Party här på hotell Belvedere. En halv liter öl kostar 10 kuna vilket är ca 15 sek. Haha, sug på den alla ölstinna gamla gubbar. Kanske är det bra att ni inte är här, med tanke på ölmagar. Jag ska dock inte dricka en enda för jag planerar inte att bli tjock under min tid här. Jag ska minsann inte äta glass varje dag och inte dricka öl och coca cola. Jag vill inte bli fet, det ingår inte riktigt i mina planer.

Jag har även ett annat problem här, vilket också innefattar dricka. Alla här dricker en massa kaffe hela tiden och vill bjuda på en massa saker. Men jag vill inte ha nått, för jag vill inte bli fet och jag driver fortfarande min kamp mot kaffe så det kommer jag aldrig ens låta mig bjudas på. I min desperation över att inte verka otrevlig när agenten bjuder osv kom jag på att jag faktiskt kan tvinga i mig te. Det är inte gott i och för sig, men det är mycket bättre än kaffe och trevligare än vatten i andras ögon. Jag har alltså en vatten(te)tät plan.

Nu ska jag snarrt slänga av mig våra fula skjortor och ta på mig nått vackrare. Skrivandet är lite ringrostigt men jag börjar komma igång igen tycker jag. Sarkasm på hög nivå ska jag försöka förmedla, med lite trevliga toucher.

La konoché!


Kommentarer
Postat av: Moster

Härliga tider Frida, gött att du är tillbaka och kul att få ta del av dina äventyr! Får lite flashbacks från 1994 och min första resa när jag tänker på dig och din utmaning... Kan nästan få lite fjärilar i magen för din räkning. Men det är väl bra om fjärilarna är i mosters mage och inte i din! Du är ju rätt mycket coolare än vad jag är!

Kramar

Helena

2009-06-23 @ 22:32:25
Postat av: mamma

Där ser man, de går å lära gåmla hundar sitta! Nu kan vi mysa med en god kopp te du å ja när du kommit hem!

2009-06-24 @ 08:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0