Survival of the fittest

Är ständigt på resande fot som ni vet. Hemma igen, men drar igen på fredag! Då kan det även bli så att jag får stanna i två veckor, vilket jag inte har något som helst emot.

Jag verkar vara konstruerad så att jag passar perfekt för detta jobb. Jag menar inte bara med min talförmåga, min elegans, förmågan att hamna i centrum, att vara den som allt handlar om, den som alla gillar (inte narcissus alls nej), jag pratar om min storlek. På nått konstigt vänster så hade naturen en plan med mig när jag skapades. Det var som den redan då visste att jag skulle jobba som reseledare på buss.

Kanske hade den andra planer från början, jag menar jag var ju faktiskt ganska så stor när jag var liten, men någonstans ändrades planerna och jag stannade på dryga 1.63 m. Detta kom att bli praktiskt för mig då jag började som reseledare. Jag får plats i de minsta utrymmen på bussen så busschaufförerna tycker det är perfekt att de kan få sitta lite gott de också. Jag kan i princip stå rak lång i köket i bussen, som är på ca 2 m2. Jag har även inga som helst problem att gå mellan sätena på bussen (okej, ibland för rumpan är lite ivägen) men jag passar verkligen in i denna miljö.

Vad jag menar är alltså, att det finns en plan för allt och alla, även om man bara är 1.63, kryllig som ett troll och älskar att prata.

Kommentarer
Postat av: Lina

Låter nästan som ett perfekt jobb Frida. MEN VI SAKNAR DIG NÄR DU ÄR BORTA! Vi får hitta på något snart! Är du hemma någon helg framöver?

2009-07-19 @ 17:53:30
URL: http://linastarnert.blogg.se/
Postat av: Johnny

Du ser Frida. Alla längder har sin fördel. Bara man har ett stort hjärta och kunskap om att uttnyttja sina kvaliteér, och det har du. Kram P

2009-07-28 @ 09:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0