Pengar

Då var man tillbaka på jobbet. För andra är jobbet en kontorslokal, affär eller nått helt annat. För mig är jobbet sol, bad och PENGAR....

När jag säger pengar, menar jag inte mina egna pengar, utan andras pengar. Ni som känner mig vet hur mitt förhållande till pengar är. Jag älskar pengar för det de är, inte det man kan få för dem. Men idag mötte jag till min förtvivlan känslan av att hata pengar. Inte mina egna pengar, men andras.

Att handskas med andra människors pengar kan vara ganska påfrestande. Inte för att jag skulle vilja sno dem, sån är inte jag. Men ansvaret som kommer med pengar.. Och jag som inte ens gillar matte eller är speciellt bra på det.

Nåväl, framöver kommer jag ta en liten paus från mina pengar. Jag kommer försöka bygga upp ett förhållande till andras pengar som kommer fungera. Det är ett svårt beslut, men det måste tas.

Måste bara tillägga mitt i denna dystra minut att jag (tillsammans med mitt lag) vann vattenpolotävlingen idag på hotellet. Det är så det är, jag är född till att vinna.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0