Konsten att tala

Ja gott folk, ni som känner mig vet att jag kan konsten att tala. Det är lite av en passion jag har här i livet. Ni vet, öppna munnen, låta folk höra min vackra stämma och helt enkelt sprida visdomsord som får er att tappa hakan. Det är mitt kall här i livet, att låta folk höra mig prata. Det kanske inte låter som något extra för er, men faktumet att folk faktiskt stannar hos mig för att höra mig prata, är bevis nog. Detta har inget att göra med mitt jobb som reseledare som faktiskt går ut på att prata inför folk och tvinga dem stanna. Nej, nej, de hade stannat i vilket fall som helst.

Vad vill jag då få fram med detta? Jo, det har, till min förtvilan blivit så, att jag håller på att tappa min röst! Min värsta mardröm, fasan, allt... håller på att inträffa. JAG, som sades vara kvinnan utan gräns, kvinnan som faktiskt kan prata non-stop 24/7, har pratat så mycket så hon tappat sin röst. Hur var detta möjligt?! Vad hände? Vad kommer hända sen? Så många frågor men inga svar..

Inte trodde jag att det var möjligt att prata för mycket, men så verkar ju fallet vara. Som om detta inte var det värsta, så tvingas jag nu dricka te för att lindra denna smärta. TE, som jag inte tycke om alls. Varma drycker, som jag inte gillar. Jag vet vad ni tänker. "Ta en whiskey, ta något annat starkt för smärtan, men jag är inte så intresserad av det. Anledningen:
- Nummer ett: Whiskey kostar mer än te, jag är snål.
- Nummer två: Whiskey är starkt så jag får ont i magen, den är klen.
- Nummer tre: Jag är helt enkelt inte sugen på Whiskey.

Kanske blir det så att jag i min jakt på botemedel beger mig till apoteket för att inhandla halstabletter o.d. Kanske inte. Kanske visar jag mig vara den kämpe som med egen kraft besegrar detta problem. Troligen blir det detta alternativ.. men kanske med lite hjälp av te..

Ciao


Kommentarer
Postat av: mamma

ja tycker absolut du ska köpa halstabletter!!!!har du ont i halsen eller bara tappat rösten? för har du inte ont hjälper inte whiskey!

2009-07-07 @ 12:15:58
Postat av: mamma

undrar om världen e redo för en tyst Frida? Förmodligen inte! Så ja tycker du ska pallra dej iväg å köpa halstabletter om de gör ont, annars ska du nog bara försöka va lite tyst ett tag om de går! Du kan ju teckenspråk så de finns väl alltid nån du kan prata med!

2009-07-07 @ 12:23:48
Postat av: Anonym

undrar om världen e redo för en tyst Frida? Förmodligen inte! Så ja tycker du ska pallra dej iväg å köpa halstabletter om de gör ont, annars ska du nog bara försöka va lite tyst ett tag om de går! Du kan ju teckenspråk så de finns väl alltid nån du kan prata med!

2009-07-07 @ 12:24:51
Postat av: Frida

Men mamma! Jag har inte ont i halsen, jag har inte tappat rösten, jag är bara hes nu och lät förr som en kille i målbrottet. Jag har druckit whiskey och behöver inte några halstabletter.. GOUSCH! :P

2009-07-08 @ 14:40:14
Postat av: moster

haha det här var en kul dialog sett med en betraktares ögon...

2009-07-09 @ 07:48:17
Postat av: Frida

Ja, det är tur att man har en vettig moster i dessa längen!:)

2009-07-09 @ 10:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0