Klagomuren och Sterilitet

Under gårdagen hamnade jag i en oerhört obehaglig diskussion med mina gäster, även arbetskollegor och chaufförer. Vi kom in på cykling och hur jobbigt det är att cykla Vättern runt. När vi hade pratat ett tag på den 60-årige gubben med uttalandet att män hade svårt att, som de sa det: "Få den att resa sig efter en lång cykelfärd." Sen berättade de (paret alltså) hur en av deras kompisar inte kunnat få den att stå på två veckor efter loppet.. Jag nickade intresserat och försökte att inte bli alltför obekväm. Men sen händer det. Mannen säger att bara efter lite träningscyklande hade han haft problem med att få den att stå.. Och det hade han inte haft innan sa han... Och han är 60 år.... Hans flickvän är 33.. Jag ville inte vara med i denna diskussion! Som tur var lyckades jag genomlida denna diskussion och jag tror inte de märkte mitt obehag.

Har under dessa få dagar även fått erfara att jag fungerar som en klagomur. Eller ja, det är ju en man som klagar. Chauffören igen. Han jämför saker och han irriterar sig. Det är inte bara hotellet, det är saker i allmänhet. "Fan, har de inte grönare gurkor? Det är ju för jävla tradigt att de inte kan lägga lakanen mer rakt." Ska det bli såhär när man blir äldre? Ska man bli negativ och k


Kommentarer
Postat av: mamma

Ha, ha! Du kan ju använda din kvinnliga list till att få honom lite mer positiv! Å vad de gäller cyckelproblemet, e de bara att radera bilderna man får i huvet!!

2009-09-01 @ 08:21:41
Postat av: Frida

Örk ja!

2009-09-01 @ 11:27:21
URL: http://friduus.blogg.se/
Postat av: Johnny

De e som jag alltid har sagt. Cykling är förbannat tråkigt. Man fattar varför de kallas slangskallar. Mest luft innanför.

2009-09-01 @ 21:10:16
Postat av: Moster

Urk,ja. Hur ska jag få bort bilderna ur huvudet - är inte så lätt att bara radera...

2009-09-02 @ 20:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0