3 weeks to go

Tre veckor kvar alltså, tre veckor... Var tar tiden vägen? Känns som det var igår jag gick på lågstadiet, sprang runder och spelade boll och inte visste ett jota om vad livet hade att ge mig. Idag, x-antal år senare sitter jag har och väntar på att få ta studenten. Snart är det slut, snart är vi "fria" (inte helt det finns ju faktiskt universitet, men endå).

I två hela veckor nu måste jag jobba som en flitig myra för att hinna med allt det sista lärarna lagt in på schemat. Varför ska de alltid göra på detta vis? Den största frågan är väl egentligen varför vi blir lika förvånade varje gång, då det faktiskt sker varje år?! Är vi bara så lättlurade att vi faktiskt tror de ska lägga av eller är det hoppet som väcks i våra hjärtan?

Hursomhelst är det snart slut med detta liv och början på ett nytt. Snart är det studenten. Wihoooo.......!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

fattar inte heller varför man alltid blir förvånad.

Hur tror du att det går i litteraturvetenskap?

2008-06-02 @ 22:02:29
URL: http://mikaelam.blogg.se
Postat av: Mannen på tippen

Tycker inte heller att det är längesedan som man sprang och badade i vattenspridaren. Fast jag har kanske lite dåligt minne. Jag äger ju faktiskt en vattenspridare. Hmm, undras om jag har sprungit genom den på senare tid?

2008-06-12 @ 11:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0