Tiden

Så var det 2008, ännu ett nytt år. Tiden bara rinner iväg, man får inte behålla några dagar alls. Det känns som att jag inte hinner med allt jag ska, som att dygnets 24 timmar inte existerar. Var tar tiden vägen? Lagras den någonstans eller återvinns den? Lever vi just nu på sparad tid från förr? Eller kanske rentav helt ny tid som producerats utav tomma intet? Vad är egentligen tid? Känns som det finns hur många frågor som helst som inte blivit besvarade. Kanske finns det i framtiden jobb som tidsforskare, eller varför inte tidsletare? KANSKE kan man i framtiden uppfinna någonting som visar tiden på foto, så man ser den eller någonting? "Tjena, mitt namn är Frida, jag är tidsletare." Inte helt fel att ha det som titel. Tid, ibland har man ingen alls, ibland finns det för mycket. Kan man aldrig hitta en balans där man känner att allting är bara sådär helt perfekt?

Kommentarer
Postat av: Karin

aa lika kul varje gång!

2008-01-01 @ 23:21:02
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: joel

Det är perfekt, tack för kommentaren btw, bloggen är nu ändrad

2008-01-02 @ 02:57:21
Postat av: Mikaela

håller med dig. Tiden är skum.

2008-01-02 @ 19:35:57
Postat av: maxine

tiden är verkligen skum. Fast nu vill jag hest att det ska bli 30 mars, jag ska bli 18 och sen kan allt stå på hold ett tag!

2008-01-02 @ 23:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0