Sovmorgon

Få blir berikade med sovmorrnar. Få ha turen att faktiskt få stanna hemma och bara ta det lugnt. När man väl får en sovmorgon, om det så bara är på 30 minuter så blir man överlycklig över denna lilla stund i frihet. Som student tar man ofta vara på varje tillfälle då man inte behöver vara i skolan.

Detta året har jag blivit berikad med två sovmorrnarl, vilket känns ganska bra. Det finns dock en liten ynka detalj som jag är lite, tja vad ska man säga, skeptisk över. Att en fredag börja sin skoldag klockan 14.25 känns lite onödigt. Saken som gör det ännu mer onödigt är att lektionen är idrott.. Detta resulterar i att jag, när alla andra slutar, cyklar till skolan för att genomföra en timmes idrott i skolans gympahall. Som en godtrogen elev skolkar jag aldrig och kommer därför på varje idrottstillf'älle, det känns bara så konstigt att gå till skolan halv tre...

Man får helt enkelt se det positiva i detta underliga levnadssätt. Jag kan titta på Seinfeld varje torsdag, sova så länge jag vill och går till ett träningspass varje fredag som jag får betyg i. Ganska skönt sätt att leva på faktiskt.


Kommentarer
Postat av: mikaela

bajs på dig frida. Själv är man i skolan från 8 till 5 varje fredag och onsdag utan så mycket som ett knyst till klagomol.

2008-01-25 @ 22:42:24
URL: http://mikaelam.blogg.se
Postat av: besserwissern

mornar stavas inte med två r

2008-01-27 @ 11:49:02
Postat av: Friduus

Jo, i den delen av landet där jag bor gör det.

2008-01-27 @ 13:03:20
URL: http://friduus.blogg.se
Postat av: besserwissern

titta i en ordbok

2008-01-28 @ 09:31:15
Postat av: besserwissern

titta i en ordbok

2008-01-28 @ 09:32:01
Postat av: Jessica

håller med friduus. i skåne säger vi morrnar! ;D

2008-01-28 @ 09:46:16
Postat av: mikaela

håller med jessica och frida. Det är mer "morr" i oss skåningar :P

2008-01-28 @ 18:08:55
URL: http://mikaelam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0