Peter Pan

Jag är något i extas nu, helt överlycklig! Leendet stäcker sig från ena örat till det andra, alla tänder lyser sådär härligt vitt-gult (som normala personers tänder gör). Min kära släkting Mikaela har lånat ut sin Peter Pan till mig. Och inte vilken Peter Pan som helst, den riktiga filmen! Den gröne Peter Pan! Jag har sällan varit så glad över en film!

För att förklara min glädje närmare så krävs kanske lite bakgrundsfakta: Frida har alltid gillat Peter Pan och då hon såg den första gången ville hon bara se mer. Dock hade familjen inte filmen själv och funderade därför på att köpa den. Sagt och gjort, mamma och pappa åkte iväg och köpte en film, men inte var det den riktige Peter Pan, det var en fejk! En orangeklädd pojke med svart hår som hade ett sånt där ondskefullt sneaky skratt som den riktige aldrig skulle yttra. Frida var i tårar.. Det var inte den riktige Peter Pan. Hon har några gånger sett filmen (den riktiga alltså) och aldrig tröttnat. På sista tiden fick hon åter ett infall och ville se den och räddaren i nöden var släktningen själv.

Vill ni någon gång se andra fejk-filmer har jag en som heter Simba, the king lion. Inte alls en kopia av The lion king, jag lovar! Nu ska jag fortsätta mitt glädjerus.

En av mina högsta önskningar förblir alltid att kunna flyga som Peter Pan.

Kommentarer
Postat av: mikaela

släkten är INTE värst! :D

2008-01-17 @ 21:14:42
URL: http://mikaelam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0