Matematik

I en nyss förd konversation mellan mig och min kära kollega mini-Mikaela angående matematiken kom vi fram till följande:

  • Den är ganska onödig, kan dock behövas i vissa fall
  • Det är inte ett dugg roligt, eftersom vi inte förstår
  • Vi kommer helt enkelt inte övverrens med siffror (trots detta har jag ett magiskt sifferminne..)


 

Fröken Frida säger:

Men man vet aldrig vad man behöver förrens man står och ska välja, vad som helst, och då är det likabra att ha lite av varje!


Mikaela säger:

jo sant, men det var inte värt det i mitt fall när det gäller matte... orkade verkligen inte med det.


Fröken Frida säger:

Förstår dig, det är verkligen inte roligt längre..


Mikaela säger:

nej det har visserligen aldrig varit roligt.. jag har aldrig kommit överrens med siffrorna. De hatar mig.


Fröken Frida säger:

Eller hur!


Fröken Frida säger:

Jag är mycket bättre vän med bokstäver!


Mikaela säger:

jag med, skriva kommer liksom naturligt, jag och mitt vokabulär trivs tillsammans!


Mikaela säger: det är mycket mycket roligare.


Fröken Frida säger:

Håller helt och hållet med dig. Mitt vokabulär är mer utvecklat än vad min gemenskap med siffror någonsin kommer vara. Kan det beror på att jag sa mitt första ord när jag var 4 månader?


Kommentarer
Postat av: Mikaela

AMEN till det. Härmed vill vi avsluta matte-predikningen!

2008-01-13 @ 20:39:20
URL: http://mikaelam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0