Jobb=lön?

Ibland kommer det tillfällen när man undrar varför man egentligen gör det man gör. Idag ställde jag mig den frågan - varför jobbar jag egentligen? Svaret är ju självklart att jag behöver pengar. Jag är student, har det knapert med stålar redan som det är, en liten extrainkomst är aldrig fel. Men när extrainkomsten då inte ger allt den skulle kunna ge, vad gör man då?

Att sitta på möte i 3.5 timmar, planera, jobba, bolla idéer, fixa, ja rubbet, är inte det roligaste som finns, men man gör det för man behöver pengar. Det är ingen hög lön jag sitter inne med, men den ger lite i alla fall. Ni förstår mig, jag jobbade verkligen hårt idag och tänker att detta ger ju lite pengar, men det gjorde det inte. Här har jag suttit och jobbat jättemycket och så får jag inte lön för det, bara för ekonomin hos mina arbetsgivare är körd i botten. Jag kan förstå dem, det kan jag, jag är inte så hjärtlös som jag verkar. Men när man har suttit en hel söndag, planerat och verkligen jobbat vill man ha någonting för det. Ett tack kanske? Någonting som ett bevis av uppskattning. Men nej, t o m det är för mycket begärt. Det är inte bara pengar som saknas, medmänsklighet och social kompetens, det är två andra nyckelord.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

bloggspammningen sätter fart igen. Jag gillar ditt flöde av inlägg.

vad haru jobbat med hela dan då?

2008-01-13 @ 19:59:07
URL: http://mikaelam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0