Det jämnar ut sig

När vi i vår umgängskrets diskuterar pengar blir det ofta häftiga diskussioner om vad man vill ha och inte ha. För det mesta är vi ganska panka allihopa eller så är vi helt enkelt för snåla, eller jag är oftast för snål. Jag brukar jämföra mig själv med Joakim von Anka. Jag älskar inte pengarna som medel, utan jag älskar pengarna för vad de är. Helst skulle jag vilja ha så mycket pengar att jag skulle kunna ha ett kassavalv, precis som Joakim. Jag skulle bada i myllret av putsade slantar, ha en egen liten oas för avkoppling och bara vara. Tyvärr är inte mina tillgångar så stora, så jag kan ju nöja mig med ett litet trevligt handbad.

Hursomhelst så brukar jag och Sofia komma till slutsatsen -det jämnar ut sig. Den ena gången bjuder den ena, den andra är det den andres tur. På nått konstigt vänster så blir det alltid bra i slutändan. Vi lånar inte en massa av varandra, vi betalar inte tillbaka, det bara jämnar ut sig. Det är tur att man har en sådan connection att man kan lita på varandra på det viset, för när det handlar om pengar, ska man välja ut sina kontakter väl.


Kommentarer
Postat av: Zäther

Ja det jämnar ALLTID ut sig!!:D

2008-01-11 @ 16:36:54
URL: http://friduus.blogg.se
Postat av: Fian

Svar: Hell Yeah :D:D

2008-01-11 @ 17:38:23
URL: http://www.hollywooddiet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0