Bitter vs Glad

Okej, vad är egentligen bäst att vara, bitter ellet glad? Negativ eller positiv? Vad tjänar man egentligen mest på? En person som alltid går runt och är bitter och negativ uppskattar kanske mer bra saker som händer än en person som alltid är glad? En glad kanske har lättare att leva sitt liv än en bitter då de alltid har kul och ser saker från den ljusa sidan?

Vad är egentligen mest uppskattat? Själv måste jag ju faktiskt säga att jag finner bitterhet aningen skrattretande, jag skrattar åt det alltså, det är grymt kul! Att läsa bittra tankar, texter, bloggar är en rolig sysselsättning. Vissa personer (även jag) retar sig på sådana små obetydliga problem som är hur kul som helst att läsa om. I deras desperata jakt på att hitta minsta lilla fel lämnar de ofta det relevanta för att bara kunna vara arga på någonting.

I slutändan är det nog ändå lättast att vara glad för det mesta. På något sätt uppskattar omgivningen en mer då och positiv energi sprudlar och sprids. På detta sättet motverkas trötthet och nedstämdhet. Kanske ett nytt läkemedel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0