Att föda barn

Idag under vår engelskalektion så pratade vi om att föda barn. Hela klassen diskuterade om det hade varit någon skillnad om män fött barn istället för kvinnor, vilket många av oss inte tyckte. Det skulle ju fortfarande vara samma DNA, barnet skulle bara komma ut på ett annat sätt... Många killar skulle inte kunna tänka sig att titta när barnet kom ut, vilket jag höll med om att de inte skulle göra. Har tyvärr haft upplevelsen av att bevittna en födsel på tv (discovery) och det såg väldigt äckligt ut. Visst, någon dag lär väl även någon som jag få barn, förhoppningsvis, men just nu känns det inte speciellt relevant.

Efter många diskussioner fick jag en tanke: Om alla barn i världen skriker samtidigt, hör vi det då? Denna tanke i sin tur fick mig att undra över om alla operasångerskor tog den högsta ton de kunde, skulle vi spränga ljudvallen då? Eller om alla människor i hela världen skrek samtidigt, skulle vi då spränga ljudvallen? Går det överhuvudtaget att göra det? Föga intressant go vänner.Vet ni får ni gärna höra av er!


image21

Kommentarer
Postat av: mikaela

Hmm.. det tål att tänkas på. Jag vet faktiskt inte.
ska vi göra ett försök? ge ut infon i alla tidningar, alla länder m.m och försöka få så många som möjligt att skrika?

2008-01-18 @ 13:16:49
URL: http://mikaelam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0