- Men jag öppnade fönstret!

Ibland är det himla skönt att inte göra någonting, att bara ta det lugnt och sitta inomhus. Att vakna vid 12.30, äta frukost vid 15.00 och sedan ligga framför tvn till 22.00, med matpaus mellan såklart! Det är inte helt fel, men som alla vet så vill ju egentligen mammor att vi ungdomar skall vara aktiva, röra på fläsket för att undgå den fläskighet som sprider sig med alla stillasittande jobb och i takt med teknologins utvecklig. De vill helt enkelt att vi skall vara ute!

När då min kära moder frågar om vi inte varit ute idag, kommer jag med det snabba och geniala svaret: Nej, men jag öppnade ett fönster!

Till svar av min kloka fader fick jag (vad som också kommer avsluta dagens inlägg): När inte ni kan komma till världen, får världen komma till er.

Adjö!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Haha helt rätt sagt.

2008-01-21 @ 16:16:06
URL: http://spiceupyourlife.blogg.se/
Postat av: mikaela

vis farsgubbe du har. Måste vara ett släktdrag, höhö.

2008-01-21 @ 20:29:40
URL: http://mikaelam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0