Välkommen till lilleputt-land

Ja det var sannerligen en rolig syn som mötte mig och mina kära päron på vårt lilla äventyr till grannlandet Danmark. Överallt, vart vi än gick kom små, tjocka, smala men framförallt korta människor gående. Kanske tycker ni detta låter som en vanlig händelse, men ack nej! Ni har fel kära vänner. Faktum är att alla dessa människor var kortare än mig! Nu kanske jag borde relatera till min längd (1.63 m) vi säger inte mer om saken. Detta var en fantastisk syn! Kanske var det så att invånarna i Lilleputt-land var på studiebesök i Danmark? Det kan ju inte ha varit en tillfällighet att alla åkte dit på samma gång?

Sannerligen var detta en underhållande dag, men små människor i huvudrollen. Nu tror jag att jag ska forska vidare på huruvida lilleputt-land verkligen finns, om jag i så fall kan ta mig dit och hur jag ska göra mig till deras härskare...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Shit vad läskigt!



Idag såg jag en dvärg stå och tanka, och blev MEGAFÖRVÅNAD över att dvärgar kunde köra bil. När jag tänker efter är det ju självklart att de kan göra det, men det var en märklig syn att se en person som knappt inte ens når upp till bensinluckan stå och tanka.

2008-12-22 @ 19:49:46
Postat av: Mikaela

av nån skum anledning kom mitt namn i förra kommentaren inte med. Men den är från mig, min korta men inte dvärglika frände!

2008-12-22 @ 19:50:47
URL: http://mikaelam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0