Ur en pendlares synvinkel

Några gånger i veckan tar jag tåget till skolan för att utföra min uppgift: att vara social mot mina kompisar och lyssna på föreläsaren. Ingenting av detta är egentligen särskilt intressant (mer än att vara social) och det är inte många saker som känns upplyftande när man står på perrongen, redo för att åka iväg. Man vet att tågresan kommer vara densamma. Vägen, träden, folket, ja allt är detsamma som dagen innan. Mönster och rutiner följs. Konduktören kommer och vill se månadskortet som man betalat dyra pengar för. Men ibland så blir man överraskad, ibland bra överraskningar, ibland dåliga. De dåliga innefattar två timmars försening på tåg. Det bra och roliga är när man hittar huvud på spåret!

Okej, det är kanske inte är snällt att säga så om en stackars hjort som fått sätta livet till. Men det ser ganska roligt ut när det ligger ett hjorthuvud på spåret, perfekt avhugget med tungan ut ur munnen. Den dagen var jag riktigt upplyft och lycklig när jag senare gick mot skolan. Men ack, ej mer har jag sett detta huvud. Kanske är det uppätet av en kråka eller nått. Kanske fick det ben och försvann, vem vet?


Hjorthuvud på tågspåret.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Haha är detta det berömda hjorthuvudet?

2008-12-22 @ 19:53:43
URL: http://mikaelam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0