Telfonkiosker

Vad hände med alla telfonkiosker i Sverige? Och de i min lilla stad? Den vid parken är sedan länge borttagen och den vid stortorget, den gamla rikstelefonen är förstörd, men står kvar. Med sin forna prakt och stolthet från gamla glansdagar försöker den bära upp historien, men faller antagligen snart.

Varför tar vi bort dessa telefonkiosker? Dessa kulturella arv som speglar en svunnen tid? Det är nog själva känslan jag saknar. Tänk så mysigt när man bara kunde gå och ställa sig i en telefonkiosk och ringa ett "mottagaren betalar" -nummer. Det var tider det. I alla fall tycker jag vi borde satsa mer på telefonkiosker igen. De är en modefläck som inte borde suddas bort. Vi borde göra som våra vännr engelsmännen och skaffa dem i lite fräcka färger. Det var nog en av höjdpunkterna i London, och att träffa Soffan då också självklart. Nej, mer telefonkiosker till världen och Sverige säger jag!



å

Kommentarer
Postat av: Anonym

du skriver lika briljant som vanligt! kul läsning, riktiga kåserier, förtsätt med det!

2008-12-15 @ 08:22:56
Postat av: Gustav Nilsson

Du får komma upp till LTH och titta på vår fina (förhoppningsvis orangea) telefonkiosk på ön Ön.

2008-12-18 @ 14:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0