Smurfar!

Kom på en sak till jag funderat på! Vilken färg får egentligen en smurf om den stryps? Alltså, man brukar ju först bli röd och sen blå för att sluta i lila, när man inte får luft. Men en smurf är ju redan blå! Hoppas det steget över för att smurfen redan är blå eller ändrar de helt enkelt inte färg?

Nu känner jag tyvärr ingen smurf som jag kan testa på, inte för att jag skulle vilja vara en smurfdödare, men kanske ett ofarligt test kunde ligga nära till hands...

Om någon har en teori angående denna tanke, hör av er. Jag är tacksam för svar!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag är rätt säker på att förloppet bara omvänds när de gäller smurfar. Eftersom de börjar blåa, kommer de bli beiga/hudfärgade som oss när man stryper dom.

2008-12-28 @ 17:08:35
URL: http://mikaelam.blogg.se/
Postat av: maxine

ledsen att behöva berätta det: men eftersom de inte finns kan de heller inte dö. de kan alltså inte bli strypta.

detta blogginlägg är alltså lika med orealistiskt onödigt filosoferande

2008-12-29 @ 17:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0