Det du idag inte orkar göra p.g.a diverse ursäkter kan faktiskt till morgondagen skjutas upp.

Just det. Behöver inte säga mycket mer än vad rubriken säger, för jag tror de flesta förstår vad jag menar. Saker som egentligen borde göras idag, men som kan skjutas upp, skjuts upp istället för att göras. Kanske är jag lite av en hycklare för jag brottas med min vilja att bli färdig med saker, samtidigt som min lättja säger åt mig att strunta i det och vänta en dag till. Hamnar man i detta mönster gillrar man lätt en fälla för sig själv som är svår att komma från.

Kanske är det lika bra att dela upp de saker som måste göras och ta en bit i taget isället för att gå på hela kakan direkt? Hursomhelst ska jag hyckla lite till och försöka strunta i det jag ska göra, men ändå försöka få mig att göra det. Förvirrande? Självklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0