Opera

Jag grämer mig lite i detta nu att jag missat Britain's Got Talent. Hade jag vetat att det överhuvudtaget sänts så hade jag fått reda på vem Paul Potts var mycket tidigare. Men det är inte bara Paul som väckt den hund som sov, nej det är så mycket annat. Opera handlar om känslor. Man kan inte lyssna på opera utan att helt ryckas med. När jag hör Pavarotti, Sarah Brightman, Andrea Boccelli eller någon annan som kan sjunga opera blir jag ett vrak. Jag får gåshud. Även om jag får gåshud av annan musik också, så är opera speciellt. Kalla mig töntig som tycker om opera, men det finns ingenting som att ryckas med av musiken. Denna Paul Potts sjöng en underbar opera och vann Britain's got Talent. Med tanke på att Pavarotti avlidit, så har kanske hans efterträdare nu sett dagsljuset? Att lyssna på opera är som att medverka på ett helt träningspass, men denna gången är det inte musklerna som tränas, utan känslorna operan lockar fram.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Frida, du får härmed mottaga kulturarnas hederspris som tilldelas icke-kulturare som fattar tycke för något kulturigt. Jag är stolt över dig!

2007-09-16 @ 20:43:45
Postat av: maxine

Jag är också mycket stolt!

2007-09-19 @ 14:30:20
URL: http://maixne.weblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0