Grönsaker

Anledningen till dagens ämne är en diskussion jag och Sara hade idag i matsalen. Den involverade ärtor och morötter, två väldigt överskattade grönsaker/rotfrukt. Jag avskyr dessa! Även om morötter verkligen smakar gott och ger bra syn, pigment etc. så är den klart överskattad. Hur jobbigt är det inte att tugga en morot? Den är hård, ibland seg och gör så man får ont i käkarna. Ni kan kalla mig lat, visst, men det är ren fakta jag baserar mina påståenden på. Morötter är gott, men skadligt. Den som uppfinner en morot som inte gör ont att tugga, som smakar friskt och inte är någon form av puré kommer få nobelpriset direkt.
  Sen har vi då ärtorna... Jag ryser bara jag tänker på dem. De är inte goda överhuvudtaget ( till skillnad från morötter!). De är hemska. Hade de varit svarta kunde de varit kaninskit, de smakar äckligt, de är mjöliga och är bara tråkiga. Dessa är också jobbiga att äta då de tar en himla tid att få på dem på gafflen. Visst, det är nyttigt att äta ärtor, men blir de inte lite roligare så kommer jag lägga av!
  Nu får ni absolut inte tro att jag är någon motståndare till grönsaker, icke sa nicke, det är bara dessa som går mig på nerverna, trorts att jag egentligen då tycker om morötter(upprepning, men jag kan inte svärta ner morötterna totalt). Nej jag tycker verkligen om grönsaker och äter hellre dem än t.ex. kött eller potatis. Jag hade lätt kunnat bli vegeterian, så länge det inte involverar ärtor eller för mycket morötter!

All makt åt de roliga grönsakerna!

Kommentarer
Postat av: Kia

HAHA friduus, så du käkar kanintollar du! Hmm nu har du nästan överstigit gränsen min vän

2007-09-14 @ 19:15:56
Postat av: Mikaela

Jag instämmer. Fast inte det om om att morötter smakar bra. Eller jo, ibland smakar det gott, men när man börjar blanda ner det i juice och multivitamindrycker är allt kört! Då blir allt orange och smakar skit rent ut sagt. Ner med ärtor och morötter!

2007-09-15 @ 10:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0