Den ofrivillige bantaren

Många av er har säkert hört talas om eller sett filmen "Den ofrivillige golfaren", med Lasse Åberg i huvudrollen?! Well folks, I've got a new one for you. Den heter "Den ofrivillige bantaren" och handlar om en tjej som bara kan äta flytande (ink. mjukt bröd) p.g.a en halsböld och gigantiska mandlar. Låter lite ofräscht kanske, men sånt är livet. Ni som är äckelmagade (Sofia) behöver inte läsa detta om ni inte vill, det sker på egen risk.
   Sedan i fredags har jag levt på flytande föda, det blir verkligen långtråkigt i längden, men så idag besökte jag läkaren som fixade bölden, vilket gjorde att jag kunde äta en bit bröd. Jag var i himmelriket. Denna erfarenheten har fått mig att fundera. Hur kan man frivilligt sluta äta? Hur kan man överhuvudtaget strunta i någonting så underbart som mat? Jag har varit utan riktig mat i fyra dagar och jag längtar redan som besatt efter att få sätta tänderna i en bit av mammas köttfärslimpa, eller någonting som är tillagat på riktigt. Jag klarar knappt ens av tanken på att inte äta. Jag hade nog varit den sämsta bantaren/anorektikern någonsin. Jag hade fått smyga med maten då. Nej att sluta äta mat är ingenting för mig. Nu när jag har fått se vad som händerär det inte speciellt frästande att gå ner i vikt genom att skippa maten, så mitt råd är helt enkelt att käka vad man vill käka och sen ge sig ut i joggingspåret för att träna! Det är den rätt medicinen. LÄNGE LEVE MATEN!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

"den sämsta anorektikern någonsin"? Jag trodde inte det krävde så mycket talang, men Frida, du har gjort det igen. Misslyckats! Du är så hopplös, inte ens banta kan du! Jag är DJUPT besviken.
Krya på dig hörru. :)

2007-09-11 @ 17:08:39
Postat av: Lina

Jag håller med dig Frida. Hur kan man sluta äta? Finns det något bättre än att äta, sova och leva livet?
Tycker synd om dig som inte får äta riktig mat! Hoppas att du får göra det snart:)

2007-09-12 @ 19:49:30
URL: http://linastarnert.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0