Listerin

Igår gjorde mina föräldrar en förändring i tandhygien-utbudet, de inskaffade nämnligen Listerin. Listerin är ännu en av de varor som ska hjälpa oss människor på vägen till perfektion. Jag som dock bara är en nyfiken människa ( det ligger i min natur) bestämde mig att pröva detta medel. Jag hällde upp 20 ml av den gröna vätskan och hivade in det genom foderluckan. Jag gurglade, harklade och gjorde allt man skulle göra. Efter exakt 30 sekunder spottade jag ut det. Munnen var helt bedövad, men den kändes verkligen fräsch. Jag bestämde mig därför för att använda Listerin i fortsättningen, inte för att få perfekta tänder, utan för att hålla munnen ren och fräsch. Så har ni äckligt svalg, ruttet tandkött eller andra problem, prova listerin. En annan sak som också förbättrar munhygienen är tungskrapan! Att få skrapa väck äcklig saliv och en massa bakterier är bland det roligaste att göra på morgonen innan man borstar tänderna! Well, well. Nog om detta, nu ska jag ägna mig åt viktigare saker, t.ex. att titta på tv eller spela pacman. Sköt din munhygien, ring tandfen.
image13Tandfen btw!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

funderar på att bli tandläkare?

2007-10-15 @ 23:09:26
Postat av: Helena

Skulle du kunna komma hem till oss en kväll och ta ett snack med Anna om det här med munhygien!? Hon säger Nejj! och puttar bort tandborsten... Hade varit kul att kunna borsta utan våld...

2007-10-16 @ 08:52:50
Postat av: Frida

Hahaha, ring mig så kommer jag på studs!

2007-10-16 @ 14:31:36
URL: http://friduus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0