En funderare

Tänkte att jag skulle försöka diktera några rader här nu när krafterna börjar återkomma. Det lär inte bli någonting långt, jag har absolut ingen lust eller ork att skriva egentligen, jag känner bara att det är min skyldighet gentemot er andra små stackare att få delta i mina sprudlande visdomsord igen. 
   Efter att ha varit inlagd på sjukhuset i X antal dagar, gick det upp för mig hur många som egentligen tänker på mig och som bryr sig. Att det skulle kräva sjukhusbesök för att jag skulle förstå det, kanske inte var det bästa alternativet, men polletten trillade i alla fall ner. Tänk att det är så många som bryr sig om hur lilla jag mår. Tänk att det är så många som undrar och oroar sig. Jag visste inte att jag hade så många vänner. Det låter kanske hemskt, men jag har aldrig tänkt på det förr. Det jag vill säga ( i kortare ord än vanligt) är att man ska ta sig tid och tänka över hur man har det egentligen, och vara rädd om det man har, för man vet aldrig när man förlorar det. Man har så mycket mer än vad man tror och man ska vara rädd om det. Man ska vara lycklig för varenda liten vän man någonsin möter. Det är en lycka att få ha så goda vänner. Jag kan bara säga tack för all omtanke!


Kommentarer
Postat av: Lina

Det brukar vara så, man tänker inte på vad man har förens man är nära att förlora eller till och med förlorar det.
Du är en underbar tjej Frida och vi är alla glada över att du är på bättringsvägen. När man tänker på att någon ligger på sjukhus så börjar man tänka på hur illa det verkligen måste vara då. Du är min vän, och vänner betyder mycket mer än stundens kärlek <3

2007-10-05 @ 19:03:40
URL: http://linastarnert.blogg.se
Postat av: Mikaela

Det var väldigt fint skrivet av dig.

2007-10-05 @ 21:06:40
Postat av: maxine

Varsågod. OCH TACK SJÄLV!

2007-10-07 @ 00:28:41
Postat av: Petra

Hej ååh vad kul! Jag visste inte att du hade blogg. Tack så mycket! Är lite svårt såhär i början. Vet inte riktigt vad man ska skriva :p Men nu måste ju jag spana din. jag ska länka å bli en av dina trogna läsare ;) haha. Hoppas allt blir bra med dig nu! Massa kramar

2007-10-08 @ 21:43:27
URL: http://pepplan.blogg.se
Postat av: Kia

ÅÅH FRIDUUS! Du är nog allt en poet innerst inne! Fint skrivet min vän. Jag ser fram emot när du riktigt är tillbaka i skolan igen, jag saknar ju min kollibri vän ;) sumsum sumsusum!

2007-10-09 @ 17:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0