Strindberg - Ett språkligt geni

En fantastisk beskrivning av Sthlm, ett fantastiskt språk. Strindberg har verkligen imponerat på mig. Med sin stilistiska säkerhet har han fått mig att fastna vid hans texter. Trots sitt hat mot kvinnor (som jag måste bortse från) är hans noveller och texter genialiska. Jag känner hur hela min skrivarlust börjar sättas igång igen. Inspirationen börjar komma tillbaka. Tänk att dessa författare ex. Strindberg, Dostojevskij, Austin etc. lyckades framhäva sina buskap på ett så vackert sätt. Alla texter är en lek med ord, de följer i munnen som en god karamell man aldrig vill ska ta slut. De har väckt mitt intresse till liv. Det är detta jag är född att göra. Jag har hittat mitt öde!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

bravo frida. Nu kan du gladeligen byta inriktning till kultur, du är värdig.

2007-11-23 @ 17:47:54
Postat av: Friduus

Nejtack, jag trivs bäst på språk, där jag hör hemma. Och faktiskt där Strindberg och de andra hör hemma. Vi är språkgenier, ni gör våra texter till kultur.

2007-11-23 @ 18:02:01
URL: http://friduus.blogg.se
Postat av: Mikaela

HA. Kulturarna gör kultur, alltså är det vi som gör texterna. Det är ni språkgeni som översätter dem till andra språk och agerar tolk, för övrigt finns det inte mycket konstnärligt över er.

2007-11-23 @ 18:29:07
Postat av: maxine

vad kul frida! Ska du bli barnboksförfattare nu då?

2007-11-24 @ 10:16:02
Postat av: Friduus

Är jag inte redan det? :P

2007-11-24 @ 12:04:06
URL: http://friduus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0