Starlight Express

En bil kommer lastad, med en äldre dam, en medelålders dam, en dam som snart är i medelålder och en ung fröken i sina bästa år. Denna bil skulle ta oss till Gbg ochb musikalen "Starlight Express".
  Vi var framme i staden med Balder som ansikte klockan 12.00 och begav oss mot avenyn för att hitta en plats att förtära föda på. Det blev en mysig restaurang (Juliens). Personalen var väl inte sådär trevlig, men maten var i alla fall god. Efter maten inhandlades det godis och vi begav oss mot Skandinavium. Vi kom in, köpte ett programblad och väntade tills dörrarna öppnades.
  Väl inne märkte vi att jag hade varit så fenomenal när jag bokat biljetterna att jag fått platser precis bredvid scenen. Vi satt praktiskt taget i stjärnornas knän!
  Musikalen började och direkt blev vi hänförda av dess glans. Magnifik musik à la Andrew Lloyd Webber och fantastisk akrobatik på rullskridskor. En musikal om ett barns fantasier, med leksakståg i huvudrollen, kan det bli mycket bättre? Ett race med äran som pris och ett bevis på att vem som helst kan vinna, bara man tror på sig själv och kämpar för sin sak. Jag är helnöjd med detta och tackar damerna så mycket för deras sällskap. I vår blir det opera i Malmö!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

låter kulturigt. Härligt med andra ord!

2007-11-13 @ 20:20:35
Postat av: den medelåldersdamen

vii passa på att tacka för det mycket trevliga sällskapet, gäller alla deltagare i bilen, och ser framemot fler äventyr med blandade åldrar!!!

2007-11-13 @ 20:50:56
Postat av: hmmm-okejdå-nästanmedelåldersdamen

Vill också tacka för en mycket trevlig tripp! Kollade precis youtube och fick tillbaka låten i huvudet igen... Jag kollar upp möjligt operaäventyr och återkommer!

2007-11-13 @ 21:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0