Min hund, nästan vegeterian

Ikväll har jag dinerat. Det gör jag varje kväll, men inte alltid samma föda. Idag dinerade jag fil med banan och nasse-frö (linfrö). Anledningen till att jag inte åt samma som min kära familj dvs kyckling var att jag inte var sugen på det. Ibland är man inte det, faktiskt. Efter denna delikata måltid tog jag mig friheten att dinera lite vindruvor. Dessa vindruvor fick jag inte avnjuta själv, nej jag har en hundracka som praktiskt taget älskar vindruvor (och alla andra frukter och grönsaker för den delen).  Jag är stolt över min hund, som tänker på att äta en varierad kost utifrån tallriksmodellen. Det jag däremot blir trött på är att hon tvingar mig att mata henne, hon är nämligen ganska lat.. Nåja, huvusaken är att hon får i sig näring, även om det då innebär att jag måste mata henne.

Gokväll!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Tja, i detta fall passar väl det fina citatet "hundar gör inte som du säger, hundar gör som du gör". Din hund har lärt sig av den bäste.

(Öh egentligen har jag ersatt ordet "barn" med "hunden", men barn passade liksom inte in i sammanhanget)

2007-11-19 @ 15:37:03
Postat av: Petra

Åter ett svar ;p
Jo du tänker nog på helt rätt sak.. Du vet vem jag pratade med när jag sussade hos dig i somras.. Tyvärr kan jag inte vara lika glad längre när det gäller honom. Aja..
Jag vet inte riktigt om vi kommer till jul faktiskt.. Vi brukar ju fira jul med m&m + kusinerna. Men det har ju hänt lite saker.. Du vet kanske det redan. Jag hoppas iaf att vi kommer åker ner snart för jag vill verkligen träffa dig :)

2007-11-19 @ 17:32:57
URL: http://pepplan.blogg.se
Postat av: Kia

Snygg avsltning Friduus, med det vackra ordet Gokväll!

2007-11-23 @ 12:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0