Fenomenet "herrar i medelåldern"

På senaste tiden har jag börjat fundera över herrar i medelåldern. Vad får mig att fundera över dem tänker ni, de kan väl inte vara speciellt intressanta. Nej säger ja, de är de inte, men de utför en aktivitet jag finner oerhört intressant. Jag sitter själv med facit i hand och har en pappa i medelåldern (ursäkta pappa, men det är faktiskt sant). På senare tid har jag mer och mer hört honom yttra orden: "Okej, men då åker vi till tippen i helgen". Att åka till tippen har på något vis blivit ett helgnöje. Hur kan det vara det? Att åka och slänga skräp och dessutom behöva betala för det kan väl inte vara något speciellt? Kanske ser han detta som en höjdpunkt i veckan. Att få åka iväg och göra sig av med gammalt skit. Nu är det ju faktiskt så att vi renoverar i och för sig och behöver åka iväg, men endå. Sen har jag hört många andra gubbar (ursäkta, medelålders män) som också åker till tippen. Med ögon som gnistrar av längtan yttrar de orden. De är som små barn som precis har fått en slickepinne (klubba då alltså).

Dessa herrar i medelåldern kommer nog fortsätta chockera mig med sin längtan efter att se skräp förstöras. Jag funderar på om jag ska fortsätta forska i detta fenomen, men jag vet inte riktigt om jag orkar. När allt kommer omkring har vi alla olika nöjen. Känner ni igen detta beteende är jag öppen för fler diskussioner kring ämnet, så bara hör av er om ni har något mer att tillägga!

Under tiden får jag väl helt och hållet acceptera att min kära fader är intresserad av att slänga sopor. Bra att du är miljömedveten i alla fall!
 
So long, flaggstång

Kommentarer
Postat av: Mikaela

vaddå, jag trodde alla älskade att slänga skräp på tippen! :o

2007-11-25 @ 21:23:46
Postat av: DAD

Frida, du har helt enkelt missförstått detta med tippen. Det handlar helt enkelt om tipset på lördagarna. Ibland säjer man att det var ett j-ä skräptips, men det behöver man inte åka iväg och slänga. Jag rekomenderar tops. Jag är faktiskt bara 50 -. Din mamma är 40 +. Du är bäst Fidus.

2007-11-26 @ 17:34:57
Postat av: Friduus

Hahaha, du kan förneka det! Men du kommer aldrig undan den bistra sanningen käre livgivare ( även kallad medelålders herre!)

2007-11-26 @ 19:34:12
URL: http://friduus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0