Bakgrundsmusik

Jag kom mig till att minnas en intressant konversation som ägde rum några år tillbaka. Jag och min kompis diskuterade vad vi hade velat ha om vi kunnat få det. Vi kom fram till bakgrundsmusik, sådan som finns i alla filmer. Tänk att få gå ett helt liv, men en melodi som passade perfekt, just till varje tillfälle. En låt för varje känsla, det hade varit underbart. Jag har på senare tid fått erfara att musik är den bästa terapin som finns (jag har vetat detta otroligt länge, men varje gång jag behöver den så känns det nytt). Tänk så fantastiskt det är att det faktiskt finns musik för varje tillfälle! Det är bara att tacka våra kära musiker för deras extraordinära jobb, och med hjälp av diverse bärbara musikenheter eller varför inte vårt eget nynnande, kan vi komma ganska nära drömmen om bakgrundsmusik till livet.


                                                                image15


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Väl talat

2007-11-25 @ 13:57:58
Postat av: maxine

då är jag nog som jag är just nu för att alla hörlurar ägda av maxine är i paj/kras/sönder

2007-11-25 @ 22:20:55
Postat av: Emo Knut (mm det e SANNT en Emo som skriver)

Jahaja här ser vi vad Frida tycker och tänker. Hon verkar lite störd, tycker ni inte? Paketguden.Bah! Alla vet att han e en alien från planeten filipisthashit och sprider glödje om namnet FILIP. Asså det namnet e såå himla fint. Alla borde hitta det. Jaja jag sitter här och skriver en onsdag i jullovet 00.32. Fan vad gött med jullov. Ska kontakta paketalien. Föresten han heter Fiiiöiliispp Månsoniorus. Så hoppas du läser detta Frida xD

2008-01-03 @ 00:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0