Night Out

Änteligen är helgen här. Äntligen slipper vi skolan i fyra hela dagar. Men de kommer inte vara speciellt lugna, har fyra prov. Men snart är det över. Snart så, snart....

På kvällens planering står en runda på staden. Det är dags för bahnhof och innan dess tjejkväll hos Sofia. Jätteroligt, verkligen! Men jag kom att tänka på allt jobb innan. Ja, det där med att fixa till sig och så. Varför måste man egentligen göra det? Eller måste och måste, men varför gör man det? Är man inte tillräckligt fin ändå? Vissa spökar ut sig både med smink och kläder, ja vissa har knappt några kläder. Visst, jag håller med om att det är skönare att inte ha hela overallen på sig när man går in, men att nästan vara naken?! Killar verkar inte alls ha samma problem. "Ah, jag slänger på mig detta, det ser väl bra ut?!" Sen drar de lite gelé/vax i håret, parfymerar sig och sedan är allt klart. Vi tjejer måste ha en hel evighet på oss innan vi är klara. Sminket, duschandet(gör säkert killar också) plus att man måste ha de perfekta festkläderna. Dessutom är inte kvällen optimal om man inte hittar någon liten varelse(för att uttrycka det som min psykologilärare) som man kan spendera den med. Jag måste ju även poängtera att kvällen ska vara rolig. Detta är då vad vi tjejer definierar som en perfekt kväll. Jättelätt att uppnå, men ack så lätt att förlora. För oftast blir det väl så att kvällen aldrig blir som man tänkt sig. Alla förberedelser, ja allt går åt skogen. Därför ska jag nu ta mig i kragen, spela lite spel och tänka helt tvärt om, om denna kväll så kommer den garanterat bli perfekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0