Eurovision Song Contest

Dagen som vi alla har väntat på är nu över. Dagen vi sett fram emot så länge. Dagen då Sverige åter igen skulle stå som vinnare i den "prestigefyllda" musiktävlingen. Dagen då allt var möjligt. Dagen då allt sket sig!
För en gång skull, för en gång skull, så skickar vi ett vettigt bidrag till finalen. För en gång skull... Och vad händer? Jo det kommer på 18:e plats och måste kvala in nästa år. Det är helt sanslöst. Jag vet att jag förra året sade samma sak och diverse skällsord flög fram och tillbaka. Då var det ju dock Carola som tävlade och inte trodde jag att hon skulle vinna, men de andra bidragen som faktiskt var hyfsade då? De hamnade ju bland bottenskrapet. Ja okej, Lordi var ju faktiskt i en liga för sig, lite hårdrock har aldrig skadat, men var det inte pga av deras lite udda utstyrsel de kammade hem mest poäng? Eller det var helt enkelt så att folket faktiskt hade börjat lyssa på "bättre" musik.

När Lordi vann trodde jag ändå att det skulle finnas någon sorts hopp. Det var en nytändning, en ny era var på väg att födas. Men tji fick vi, alla vi som hade hoppats på THE ARK. Killarna med Ola i spetsen går in och gör ett magnifikt jobb. Jag ser riktigt hur de njuter på scenen och bara pressar i deras glädje i publiken. För kul har de när de spelar, det är ingenting att snacka om. Glädjen finns och de älskar vad de gör. Deras låt är en klar vinnare, lite som ABBA faktiskt och Olas 70-tals moves är ju ett stort plus i kanten. Ändå kommer det bara på 18:e plats och Serbien vinner tror jag.... Jag slutade kolla när vi låg 127 poäng efter ettan, hoppet var borta. Vi var förlorade.

Jag blir så trött på sånt här. Var har alla musik-älskare tagit vägen? De med den äkta passionen som verkligen lever för det de gör? Schlagerfestivalen är ingenting för mig egentligen, musiken är inte bra, men det är kult. Och i år var några av mina absoluta favoriter med. Några som ligger till grunden för hela mitt musik-intresse. Men icke sa nicke, de förlorade. Jävla skit. Hur fan tänker ni egentligen? Ni som röstar på sådana himla B-artiste? Men jag får väl helt enkelt ta och se det från en annan sida. The Ark var helt enkelt i en serie för sig. De är för bra för melodifestivalen. Så nu är det kanske lika bra att berömda och duktiga kända band (inte för att det varit några som ställt upp) strunta i att ställa upp i melodifestivalen. Ge plats för de "små" människorna som bor i nån liten håla utanför Kiruna eller nått. Det är deras tur, de har säkert någonting att komma med. För i Eurovison så är det inga bra artister som får delta. Det är bara de sämre som vinner ändå. Det är inte lönt att försöka banka vett i personer som inte vill veta bättre. Det är att totalt slösa bort sin dyrbara tid.

God natt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0