Grey's Anatomy

Tänkte att jag skulle köra en sån där hissa & dissa som Rix MorronZoo har, fast utan dissen. Det var ju så att jag som vanligt tittade på Grey's Anatomy igår. Det är nog den enda serien som verkligen, tja, jag vet inte.. Berör, men samtidigt är rolig och tar upp sådana saker som faktiskt är rätt aktuella. Nu menar jag ju givetvis inte olyckorna och operationerna på sjukhuset, utan alla människornas känslor och tankar. Händelser i privatlivet, ja allt. Det är en serie som verkligen underhåller. Måste säga att jag nästan höll på att fälla en och annan tår igår. Meredith (alla som följer serien vet vad jag pratar om nu) som dejtar två killar samtidigt för att kunna lista ut vem hon ska välja, valde äntligen igår. Och då kom jag att tänka på det, att tänk så många gånger här i livet vi tvingas att välja. Vänster eller höger? Vilket är rätt? Vad händer sen? Som hon sa: Att hon vet att hon egentligen väljer fel, men det är det som är rätt. Ibland är det man väljer rätt, fast det egentligen är så fel. Och hur ska man egentligen kunna veta? Det är i valet och kvalet. Som med Meredith då, hon valde Shepherd, fast hon vet att FInn är bättre för henne, men saken är den att Shepherd är den rätta. Och det rätta kan man inte vika ifrån, även om det gör hur ont som helst att välja den vägen. Hela livet består av en massa hinder och en massa vägar att välja. Vår uppgift är nu att genom erfarenheter, praktik och teori kunna avläsa alla dessa vägskyltar och tillslut hitta den där vägen, som leder oss hem.


Kommentarer
Postat av: mozzter

...så klokt så klokt. Jag kunde inte ha sagt det bättre själv... Kan du "vicka" för mig sen om det behövs?

2007-04-06 @ 20:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0