Tiden flyger förbi

"När firar bina jul?.... När julen är för-bi!... Hmmm, ja kanske inte så kul, men jag kom att tänka på det när jag valde rubrik för dagens ämne, nämnligen tid. Jag har nu (imorgon) jobbat tre veckor på plantskolan och har endast två veckor kvar. Var tar tiden vägen egentligen? Den måste ju ta vägen någonstans! (Minns att jag hade en diskussion med en ung herre om döden för ett tag sedan. Jag sade samma sak om att dö som jag nu tänker säga om tiden, Den kan inte bara försvinna! Tiden måste ju lagras någonstans, den är kanske som plast eller papper od, någonting vi återvinner för att sedan återanvända! Kanske lever vi just nu ut den tid som en gång var då dinosaurier levde! Kanske har den tiden vi lever i nu redan varit?! (Woooow, vad det gick att bli djup/idiotförklarad på samma gång...) Men jag menar faktiskt lite allvar med det jag säger. Tiden rinner ju bara iväg och det finns inte en enda chans att stoppa den ( om man nu inte har en tidsmaskin, vilket jag inte tror någon har. Har ni det hör av er till mig!)

Ni kanske inte tror jag har någon poäng med detta lilla meddelande, men det finns faktiskt en! Ta vara på den tiden ni har! Njut av den och kanske i vissa fall slösa lite med den ibland. Man kan ju inte gå runder och vara rädd för att t.ex. dö hela tiden (någonting jag börjat lära mig), för då missar man ju hela den grejen som kallas att leva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0