Sommarlov

Då var det äntligen sommarlov. Det vi alla har väntat på. Lata dagar, sol och bad. Kan det bli mycket bättre? Ja, jag som ska jobba halva hade gärna tagit del av denna ledighet, men saken är den att jag börjar jobba redan på måndag. Jag kan inte säga att jag ser fram emot det direkt, men när man väl är klar, så känner man sig så himla nöjd. Pengarna är i hamn och man har uträttat någonting.
   Kvällen igår spenderades hos Sofia. Det var trevligt och det känndes att vi verkligen hade lov nu. Människor kom och gick och nästan hela tiden fanns glädjen över ledigheten där. Maxine var trött, men stod ut endå. Hon är en klippa hon!
   Som vanligt blir jag väldigt tankfull varje gång jag slutar skolan. Det är ett år som avverkats, ett år som aldrig kommer tilbaka. Men som jag sagt så många gånger tidigare och som min mamma alltid säger till mig, så kan man inte leva i det förgångna. Man kan inte heller leva i framtiden. Det är i nuet vi ska leva. Jag vet att jag har skrivit det förr, men jag tänker på det ofta. Att ta vara på dagen. Att leva ut varje liten minut. Om min mentor hade läst detta nu, hade väl "uppsatsen" fått ett svagt G. För många upprepningar hade hon sagt. Men nu ska jag inte tänka på skolan. Jag ska inte tänka på alla de jag kanske inte kommer träffa i sommar, nej jag ska tänka på vad jag ska göra och vad som är bra för mig. Innan jag gör detta ska jag dock reda ut lite saker först. Man kan inte börja på en ny kula förrens man rensat ut sin garderob.

Kommentarer
Postat av: maxine

trefligt. Men du, vad är detta för nån design du har stylat bloggen med? Man tror man hamnat hos nån fjortis? :P

2007-06-10 @ 00:42:59
Postat av: Friduus

Hahaha, jag kanske är en fjortis som gömmer mig ;) Nej, men jag var trött på den blåa, detta är bara temporärt!

2007-06-10 @ 22:30:18
Postat av: Kia

fridus, lyssna inte på maxine. Jag tycker att din sida har blivit oerhört magnifikt vacker!

2007-06-11 @ 20:57:03
Postat av: Lina

"Man kan inte börja på ny kula förrens man har rensat gaderoben" SÅ KÄNNER JAG!

2007-06-18 @ 22:33:24
URL: http://linastarnert.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0