I'm the one and only snail-saver!

Har precis varit ute och gått en lång runda med Sofia. Frisk luft och en vacker kväll mötte oss då vi steg utanför dörren. Det var riktigt, riktigt mysigt. På vägen mötte vi många sniglar. Mördarsniglar och vanlig sniglar med hus. Jag (som är en sann djurvän) räddade alla dessa sniglar(de med hus) från att dö. Varje snigel jag såg mitt på vägen satte jag vid vägkanten. Visst de kanske var påväg någonstans, men de fick i alla fall leva lite längre. Jag känner mig nöjd med mig själv, jag har gjort nytta idag. Det är väl bara Sofia som kan klaga lite så i och för sig, för promenaden tog lite längre tid, men jag känner mig som en sann hjälte!

Akta er för sniglarnas (de med hus) beskyddare, Friduus!


Kommentarer
Postat av: Lina

HAHA Frida.Hur går det med de juckande duvorna? :P

2007-06-18 @ 22:27:51
URL: http://linastarnert.blogg.se
Postat av: maxine

What if du satte sniglarna med tillhörande hus på fel vägkant!? de kanske var påväg mot andra hållet. Då måste de Gå över vägen IGEN. Och de som redan hade klarat halva och alltså blicit av med ena 50%-risken att dö. Neej, skojade bara. Well done!

2007-06-18 @ 22:42:00
Postat av: Friduus

Hahaha, duvor har jag inte sett på länge och Maximus, jag ser faktiskt vilket håll sniglarna är påväg åt! :P Huvudsaken är att jag räddade deras liv ett litet tag iaf! :D

2007-06-19 @ 19:12:56
Postat av: maxine

m'kej. Jag godkänner ditt val av handlande

2007-06-20 @ 19:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0