Timo & Mando

Igår var det dags för Hbg-festivalen. Trots regnet begav vi oss först ner till stan för att förtära en delikat måltid, för att sedan ta tåget till Hbg och festivalen. Först på schemat stod en konsert med Timo Räisänen på gröningen. Förväntansfulla stod vi och blickade upp mot scenen. Timo gör entré och fansen blir som galna. Det var en helt underbar spelning som bara gav kärlek i mängder till publiken. Det bästa var att Timo och bandet verkade ha så himla roligt hela tiden, vilket gör att publiken får ännu roligare. Höjdpunkt var när vi alla sjöng "Ja må han leva" för Timo. Efteråt begav jag mig till platsen där tröjor såldes, snackade lite med Timo och köpte en signerad T-shirt. Underbart!

Sedan blev det lite karusell-åkning och efter detta toalettbesök och gång till Stora scenen och Mando Diao. Mando i alla ära, men jag måste säga att Timo var bättre. Det var tryck, som alltid, men de verkade ha förändrats sen jag såg dem på Tivoli. Gustaf skrek en massa fåniga saker som han kunde utelämnat och ja, det kändes bara inte så speciellt längre. Det kan ha varit vädret också, eftersom Timo var under tak så slapp man bli blöt. "Good Morining Herr Horst" var underbar dock och många andra också. Vi tittade aldrig klart på hela konserten, tröttheten hade satt sina spår. Det var en superb kväll.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

GAAAAH!! Vad hemskt det är att bli påminnd hela tiden om att jag inte såg Mando Diao. HELL-VETE!
Nåja, dock inte ditt fel så jag borde inte ta ut det över din stackars blogg.

2007-07-29 @ 22:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0