Harry Potter

Igår kl. 20.45 begav jag och Maximus oss ner till staden för att hämta ut våra biljetter till den senaste Harry Potter-filmen. Den har länge varit efterlängtad (inte lika mycket som den sista boken) och det skulle bli en trevlig kväll. Kl. 22 sätter skådespelet igång och publiken tystnar. Filmen var riktigt bra. Både jag och Maximus konstaterade att karaktärerna inte var lika hysteriska som de var i den förra filmen ( även om Harry är spänd och hysterisk, men det ska han ju vara) och känslorna förmedlades bättre ut till publiken. Skådespelet hade nu tagit sig in på det mer känslomässiga planet och var mer varierat.
Höjdpunkter: Vi befinner oss mitt under en slagsmåls-scen. Det är helt tyst i publiken och alla koncentrerar sig på vad som komma skall. Rätt vad det är trillar hela möblemanget på mysterieavdelningen ( i filmen alltså) ihop och går sönder. Då utbrister en liten kille (som sitter bredvid mig och smaskar på sitt godis) ett högt: OJ! Alla skrattar.

När Cornelius Fudge inser att Voldemort är tillbaka säger något smarthuvud i publiken: Men daaa. ( fjortis vielleicht?)

Det var en rolig kväll helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0