Fortsätter på temat städning

Jag fortsätter på temat städning. Har jag fått städnojja eller är det helt enkelt så att jag faktiskt har ganska mycket saker som behöver rensas ut? Tidigare i veckan storstädade jag hela mitt rum. Gamla kläder slängdes, de som inte används lika mycket lades undan och det blev så rent att man praktiskt taget kunde äta maten direkt från golvet. Idag fortsatte jag att rensa ut skit, nämnligen från min dator. Det var främst en himla massa bilder det handlade om. Jag visste inte riktigt om jag skulle ha kvar dem, eller om de skulle kastas, men när jag tänkte efter så var det inte så lönt att spara en suddig bild på Björn Dixgård bara för att det var Björn Dixgård. Vissa bilder föreställde spel och mat från kalas. Varför spara dessa? Vissa var väl fina på maten, vissa sparade jag, men det behövs inte femtielva bilder av en sketen tonfiskbaguette. Jag raderade även andra på kompisar osv, även här handlade det om dubbletter eller suddiga kort. Vissa som föreställde vissa personer ville man kanske inte raderat, men när man tänker efter igen då, så finns det bättre bilder på personerna som man kommer spara. För under hela livet drar man på sig en jävla massa skit (kom att tänka på min farmor som bott i samma hus i 50 år och inte rensat ut en enda gång och som nu ska flytta!). Det är lika bra att rensa väck lite saker då och då, man dör knappast av det. Även om man raderar ett foto eller slänger en sentimental sak, så kommer man alltid ha kvar minnet av den/det, och det är väl faktiskt det som är det viktigaste?

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Alltid när man bestämmer sig för att städa (det händer sällan men det finns stunder) så fastnar man på vägen. Man hittar en gammal sak som man halvt om halvt glömt bort och sitter där och flödar i nostalgi. Det är underbart, men ack så ineffektivt.

2007-07-29 @ 21:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0