The End of 2007

Så var det då dags, sista dagen på året 2007, inlägg nummer 100. Än en gång sitter vi här och funderar över hur året varit, om vi uppnått våra mål och om året egentligen blivit så bra som vi hoppats. Varje år avger jag ett nyårslöfte, varje år är det samma löfte. Det är mer enkelt så, plus att det är enklare att hålla ett löfte om man just vet att det är ett löfte som går att hålla. I och för sig så hade jag sett till att jag klarat vilket löfte jag än givit, då jag hatar att förlora och är extremt bestämd i varje sak jag tar mig för. Jag hade sett det som en tävling: löftet vs Frida. Men mitt löfte, som jag vet att jag håller är följande: " Nästa år ska bli minst lika roligt som det förra, om inte bättre."  Det är lätt att hålla, jag menar blev inte det förra året bra så är det ju stor chans att nästa blir bättre!

Hur ska jag så summera detta året som snart tar slut? Svårt att säga, men det blev i allafall mycket bättre än det förra, även om detta året inte heller varit helt felfritt. Det finns alltid saker som är mindre bra, jag tror inte vi kan komma undan dem, även om vi försöker med diverse hjälpmedel (ex. nyårslöfte). För att ett år ska bli helt fenomenalt, måste det helt enkelt innehålla en "kris" och ett "mirakel". Jag tror nog att mitt år innehållt mer än en kris, men i alla fall ett mirakel. Det beror på vad man uppfattar som "mirakel" osv om det är de små sakerna i livet man glädjs åt.

Denna dagen började med ett nyårsdopp. JAG badade idag. Sista dagen på året är fixad, nu har jag badat både den 1 januari och den 31 december. Jag känner mig stolt. Jag var inte ensam, jag hade tappra vänner med mig, som även de badade, de är 30+ (jag är snäll med åldern) och av det rätta virket. Fick tyvärr inga jämngamla vänner med som trotsade kylan (3 grader i vattnet, 1 grad i luften)  och badade. Marcus följde endast med och filmade (klent virke). Nu är förberedelserna för ikväll i full gång,  Sofia, käre vän, äntligen är du en av oss. Vad kan vara trevligare än att fira nyår med nära och kära? Kom ihåg det, att inte bli för uppslukade av dagens stress, se till det ni har. Som slut skulle jag vilja citera min mamma och hennes vänner som kommer med de fina visdomsorden: "Ha aldrig trååget (tråkigt)"

Gott Nytt år gott folk!

Kommentarer
Postat av: Marcus

"klent virke"... skulle kalla de klok ;)

2007-12-31 @ 13:32:26
Postat av: Mikaela

cirkelkomposition. Så kallas det när man inleder och avslutar en sak likadant, eller med samma tema. Och i fitt fall, doppet.

2007-12-31 @ 14:14:00
Postat av: Mikaela

ditt ska det stå. öh.

2007-12-31 @ 14:15:25
Postat av: maxine

nu är det nytt år! Tack för dessa trevliga kvällar jag haft i ditt sällskap denna vecka!

2008-01-01 @ 14:23:50
Postat av: Petra

Gott Nytt År!! :)

2008-01-01 @ 18:38:37
URL: http://pepplan.blogg.se
Postat av: Kia

Du är alltid klok friduus, Gott Nytt År!
Förresten Mia, din kommentar var kul, "fitt fall"

2008-01-01 @ 20:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0