Tanter

Okej, jag vill inte klanka ner på dem, men jag känner att jag måste. I dagens inlägg kommer jag behandla tanter.. Och inte vilka tanter som helst, nej tanter som tränger sig före i kön! Jag har sagt det många gånger och jag säger det igen, jag är ett offer. Jag stod där helt oskyldig, det var en torsdageftermiddag och mörkret hade lagt sig över vår lilla stad. Jag väntade på min tur precis så som man ska göra när man står i kö. Rätt vad det var smög sig en liten tant förbi mig. Hon trodde att jag inte såg henne, men hon hade fel. Jag harklade mig lite försiktigt och sade: Ursäkta! Efter att ha upprepat detta och praktiskt taget petat till tanten på henes axel x-antal gånger gav jag upp. Hon vägrade ställa sig i kö. Hon ignorerade mig totalt trots att jag t o m vidrört hennes axel. Jag har aldrig blivit så ignorerad förr, och definitivt inte av en tant. Tanter brukar gilla mig, vad hade jag gjort denna tant? Jag blev så irriterad att jag var tvungen att nämna händelsen här. När jag väl hittar tanten igen kommer jag tränga mig före henne, eller gör jag nått annat, men poängen är att jag tänker hämnas!                                                              
                                                                                      
I min ilska vill jag passa på att tacka en snäll simmares mamma som lät mig gå före i kön i fredags när jag handlat godis. Då jag endast skulle inhandla en vara tyckte hon jag kunde gå först. Än finns det kanske hopp för världen?                                                                                                                                                                     


Kommentarer
Postat av: Mikaela

vi håller tummarna.

Förresten, jag vet något ännu värre: tanter som tränger sig för med sina rullatorer!

2007-12-10 @ 19:08:52
Postat av: Petra

haha! ;D

2007-12-10 @ 20:54:15
URL: http://pepplan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0