Lysande små tält

De är små, vita och det lyser om dem. Ibland låter det och ibland spelas en melodi. Man kan då och då skymta en gubbe i orange dress som smyger omkring utanför bärandes på diverse utrustning. Vad är det som står på gröningen utanför mitt hus? Vad är det som händer? Ni tror jag saknar ord, FEL! Jag vet precis vad det är!! Nämnligen tomtenissar! Tomten har sänt ut dem såhär precis innan julafton för att de ska ha koll på mig! Han är skeptisk, han vet inte om han tycker jag har varit en duktig flicka i år.. Det smärtar att veta att tomten inte litar på mig. Nissarna smyger omkring utanför mitt hus, för att sedan ta tunnelbanan under gröningen (japps, den går där!) och åka till tomtens verkstad. Detta har gjort att jag är ännu mer försiktig med vad jag säger och gör. Det borde ni alla vara! Man vet aldrig när tomtenissarna tittar och det de ser och inte gillar, rapporterar de till den allsmäktige paketguden (tomten alltså).

Kommentarer
Postat av: Mikaela

eftersom jag är felfri har jag inget att frukta.

2007-12-18 @ 16:23:43
Postat av: maxine

haha, mikaela!
Och Frida, är du förföljd nu igen? Jag tror nog att du, liksom Mikaela, inte heller har något att frukta.

2007-12-19 @ 23:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0