Juletid - julefrid?

Nu såhär när julen börjar närma sig, kommer även den där känslan krypande. Känslan som vi så många gånger fått uppleva, den går inte att beskriva. Det är en sådan sak vi bara få uppleva en gång om året, alltid vid juletid. Det är känslan av att inte ha några pengar.... Utgifter, utgifter, ack dessa utgifter. Inte en krona finns kvar, den minsta lilla femtiöring flyger sin kos då man bara sneglar lite hungrigt på den.

En kompis till mig känner samma problem, eller det säkert flera av mina kompisar som gör, men denna påpekade strängt sina trötthet över pengaproblem. Hon tyckte helt enkelt att hennes familj skulle strunta i att köpa julklappar i år. Hon påstod att hon klarade sig utan dem... Detta kunde dock inte jag hålla med om, men inte ens efter diverse "Oj! VA? MENAR DU ALLVAR?!?!" så förstod jag att det var precis det hon gjorde. Kanske är det så som alla säger, att julen är en tid för familjen och att bara vara. Att umågs med nära och kära. Kanske räcker detta, det behövs kanske inga paket? Faktum är att jag nuförtiden tycker det är minst lika roligt att ge som att få, om inte roligare att få. Detta är möjligtvis ett tecken på mognad, vilket jag är myckte stolt över, men att strunta i julklappar: Nej, nej, det går jag bara inte med på!  

Kommentarer
Postat av: Kia (kikki di)

Jag håller med friduus, varenda öre är fanimej snart slut! Pengabörsen har börjat eka av tomhet! Att strunta i julklappar är en dum idé, trots sin myndighet är man ett litet barn innerst inne!

Adieu!

2007-12-18 @ 15:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0