Jakten på vinst

Hela tiden jagar vi människor efter någonting. Det är någonting vi söker, vi vet inte alltid vad det är, men vi vet att det finns där. Idag började jakten på vem som ska springa ut först av oss studenter, när vi väl tar studenten då. Första deltävlingen där vi skulle samla poäng innefattade en utklädningsdag. Klassen var bagare. Tappra försök att utföra bargaryrket påbörjades. VI gjorde deg i kafeterian, bjöd på pepparkakor, sjöng "En sockerbagare" och stod bakom disken på "Sjöholms". Nu hoppas vi på det bästa, men vi vill inte springa först, utan bland de första. Vinsten är ju inte det viktiga...

Haha! Jodå, det finns ingenting viktigare än att vinna! Vi ska fan tommen inte ha kul! Kul är överskattat, vinna är det som gäller! Däför ska jag toppa laget till "Lussebandyn". Laget ska bestå av mig och fem innebandyspelare, för jag vill vinna, ingenting annat. Jag gör det inte för att det är kul eller för gemenskapen, nej jag SKA vinna. Jag hatar att förlora, det finns ingenting värre. Det är som man säger; Att vinna ett silver är att förlora ett guld.


God afton Sverige!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

hahahah sann frida-inställning! Tur att visiten i berlin inte ändrade din personlighet.

2007-12-06 @ 21:37:11
Postat av: Lina

Jag hejar på er Frida :)!

Go for it!

2007-12-15 @ 22:00:34
URL: http://linastarnert.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0