Grekland

Har befunnit mig två veckor i underbart varma Grekland för att ladda upp batterierna och verkligen bara vara och ta det lugnt. Resan började med ca två veckor på den lilla ön Poros. Dagarna bestod av sol&bad, men också besök till ön Hydra, där nästan all trafik består av åsnor. En tripp runt Poros på fyrhjulingar blev det också, vilket var oerhört roligt. Efter 13 dagar på Poros begav vi oss till Athen där vi skulle stanna två nätter. Väldigt trevligt att ha fått se staden och Akropolis mm, men det jag skulle nog inte vilja åka tillbaka dit. Skitigt och knarkare/hemlösa lite överallt är verkligen inget plus. Något som var ett plus var ju självklart värmen! Klockan 10.30 inne i Athen stod tempen på 38 grader i skuggan då, vilken senare på dagen hade höjts makabert. Batterierna blev väl laddade och hälsan var på topp. Tack för en rolig vecka!

Väl hemma laddades batterierna ur lika fort som de blev laddade. När man möts av regn, regn och ja regn, blir det lite av en chock när man är van vid över 40 graders värme och solsken. Tillråga på allt detta så börjar snart skolan igen och friheten är borta. I själva verket börjar ju skolan imorgon. Hade jag fått bestämma själv, så hade jag varit på semster tills jag hade tröttnat. Jag hade gärna åkt iväg och aldrig kommit tillbaka hit igen, eller kanske inte aldrig, jag hade nog hunnit med ett och annat besök, men jag hade inte varit här ofta. För som jag sagt så många gånger innan så tycker jag inte direkt om att vara hemma, och när man får se livets ljusa sidor i form av sol, bad och vila finns det inte mycket annats som står högre. Nu när man sitter här i hemmets enkla vrå, väl tillbaka i vardagen är allting som det var innan, tradigt och dant. Vissa saker ändras aldrig, även om en semestertripp kunde ändrat mycket. Ha det najs, racerbajs.

Kommentarer
Postat av: maxine

Fast sol är gott
fruktkompott

2007-08-19 @ 16:30:50
URL: http://maxine.webblogg.se
Postat av: Anonym

och nummer tio HAR LANDAT

2007-08-19 @ 17:26:15
URL: http://maxine.webblogg.se
Postat av: Mikaela

Vem gillar inte semester? Finns som ingen som inte gör det. Jag kan delvis hålla med i vad du säger, visst skulle jag vilja resa bort och det ofta, och gärna överallt om det var möjligt. Men i längden skulle man nog tröttna. Borta bra men hemma bäst.

2007-08-19 @ 19:19:40
Postat av: Michel

Oj! När alla greker klagar eller typ dör av värmeslag eller skogsbränder kommer Frida dit å bara njuter av värmen! haha! Sjysst! ;)

2007-08-20 @ 18:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0